Favicons

 

Google ha annunciato l’aggiunta delle Favicons nei propri annunci testuali.

Direttamente dal Inside AdSense Blog leggiamo:

We’re constantly thinking about how we can make our ad formats better for you, your users and the advertisers appearing on your pages. Today we’re happy to share the introduction of favicons to our text ads. A favicon is a small graphic that an advertiser can use to brand their website, such as their company logo.

We regularly experiment with small changes to the look of our text ads, measuring the potential impact on user experience and publisher earnings. Our experiments show that adding these favicons to the ads makes advertisers more recognizable to your users, which benefits both you and the advertisers whose ads appear on your sites.

Io non so voi, ma io sono personalmente più attirato dalle forme e dalle immagini e quando vedo quelle grandi frecce su questi annunci, mi viene voglia di fare clic.

Google sta lavorando duramente per capire quanto sia automatica l’associazione  tra l’headline, la favicon e la freccia che spinge in modo più spinto al clic in una frazione di secondo. Sicuramente ci può essere un’immadiata associazione dell’annuncio e un brand conosciuto che immediatamente sarebbe visibile ancora prima di leggere il testo dell’annuncio.

Cosa ne pensate?

Facebook Twitter Linkedin Pinterest Digg